sobota, 11 grudnia 2010

Pamiętnik dla Anioła

Dzieło mojego życia ukończone! Opowiem o nim szerzej. Jest to pamiętnik wykonany na zamówienie. Ma być podarunkiem dla wyjątkowej osoby o wielkim sercu - dla Pani Marii. 


Inspiracją do powstania takiej jego formy, stały się słowa zawartej w nim dedykacji. Wymiary okładki 16,5 cm x 22,5 cm x 6,5 cm, karty ręcznie postarzane oraz szyte. Ilość stron: ok. 315. Oprawiony w wysokogatunkową skórę ekologiczną w kolorze białym. W centralnej części okładki umieściłam ramkę z aniołem. Za jej szybką fragment przepięknej dedykacji, której pełny tekst został naniesiony na kolejnej stronie. 



Ramka posiada z tyłu zamknięcie, co pozwala na zamieszczanie w niej dowolnych tekstów czy fotografii. Na całej okładce został ręcznie naniesiony ozdobny, biały ornament, którego zakończenia wieńczą cyrkonie.


Grzbiet zdobią metalowe ćwieki, kryształek z białym ornamentem oraz efektowne zwięzy. Stylizowany na starą księgę, z subtelnym wrażeniem angielskiej porcelany. Wyklejka o dostojnym charakterze czerni i bieli, której brzegi zdobi biała koronka.

                                            

Na ostatniej stronie umieściłam kopertę w formie sekretnych drzwi. Na drzwiach biały ornament, tajemnicza dziurka od klucza oraz napis "Świątynia Dumania". Umieściłam również magiczny klucz do tego sekretnego miejsca. Klucz zdobią cyrkonie i zawieszka "Raj".


Wewnątrz koperty jest malutkie miejsce na karteczki z sekretnymi zapiskami oraz "zapasowe anielskie skrzydła" jako metafora beztroski, marzeń; chwila czasu dla Anioła:) Miejsce gdzie zostawia On swoje skrzydła, by na co dzień być człowiekiem. Miejsce, do którego od czasu do czasu powraca, aby uskrzydlić się na chwilę.



Pamiętnik posiada również zakładkę, wypełnioną pachnącym, lawendowym granulatem. Zakładka jest ozdobiona białym ornamentem, koronką, sentencją oraz prawdziwym piórem Rajskiego Ptaka:)



A teraz coś, co nadaje temu pamiętnikowi bardzo osobisty charakter. Co kilkadziesiąt stron umieszczone zostały obrazy córki Pani Marii - Marty Achtabowskiej. Obrazy zostały oprawione w taśmę ołowianą, stosowaną do witraży, dookoła został naniesiony ozdobny ornament, oraz cytaty.
Pamiętnik kończy piękna sentencja. Zamykany atłasową wstążką w kolorze białym oraz zawieszką z obrazem Marty.



SERDECZNIE ZAPRASZAM DO GALERII PRAC MARTY ACHTABOWSKIEJ 


5 komentarzy:

  1. ....pełen zadumy i nastroju "Pamiętnik dla anioła" zrobiony właśnie przez jednego z Aniołów, który zaplątał się tu na ziemi i cieszy nas swoim talentem....

    Aniołku...twórz te piękności i nie śpiesz się do nieba! Kto ma wrażliwą duszę z pewnością zapragnie byś zrobiła coś dla niego. Gorąco polecam!
    Moja córeczka zobaczyła to dzieło i zapytała, czy ona nie mogłaby dostać coś tak pięknego.....Wyobrażasz sobie moja Madame...jaka będzie radość kiedy zobaczy cudowny sekretnik Twojego dzieła:-)

    OdpowiedzUsuń
  2. :))))Dziękuję Iwonko:) A do gwiazdki już tuż tuż....Musisz bardzo dobrze ukryć sekretnik:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Witaj :) Twoje prace są przecudowne, brak mi słów, by wypowiedzieć jak mnie zauroczyły. Bardzo bym chciała taki pamiętnik ze starymi kartkami na pamiątki po moim pradziadku, który służył w 11 Pułku Ułanów Legionowych w Ciechanowie. Niestety nie mam obecnie funduszy :) i nie mogłabym zamówić u Ciebie takiego, szkoda, a tak bym chciała. Możesz mi podpowiedzieć, gdzie można kupić takie stare kartki, lub jak się robi. Oczywiście proszę Cię o podpowiedz jeśli możesz powiedzieć lub chcesz powiedzieć. Pozdrowionka. Magi
    szkofia@hotmail.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuje Magi za odwiedzinki pozdrawiam ciepło i ....zajrzyj na maila:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wzruszyłam się, naprawdę się wzruszyłam.
    Kocham Anioły te na Ziemi.
    Jesteś dobrym człowiekiem...
    Chciałabym odzyskać mój dar który utraciłam przeciwnościami losu dar, który Ty pielęgnujesz.To ziarenko które Ty rozpładzasz...
    Piękne.

    OdpowiedzUsuń